Hurá diety: Proč nefungují

Hurá diety: Proč nefungují

Míváte pocit, že byste vážně potřebovali rychle zhubnout? Třeba se blíží léto a vy chcete vypadat dobře v plavkách, nebo se chystáte na svatbu nebo sraz spolužáků ze střední? V takové situaci se můžete ocitnout v pokušení začít dodržovat nějakou hurá dietu, abyste se rychle zbavili přebytečných kil.

 

Oblíbených diet tohoto typu existuje spousta. Některé povolují jen jeden druh jídla, třeba polévku ze zelí nebo grapefruity. Jiné zase údajně fungují na principu očisty organismu a eliminace toxinů. Bez ohledu na rozdíly je většina hurá diet založena na vysoce omezujícím režimu a snížení počtu kalorií na minimum, v některých případech dokonce na půstu, a to po dobu jednoho až dvou týdnů. Pokud se ovšem snažíte zhubnout rychle, co se s Vámi děje ve skutečnosti?

 

Je pravdou, že hurá diety mohou vést k okamžitému úbytku hmotnosti, ovšem co se týče jejího udržení, výsledky jsou prachbídné. Důvod je ten, že při omezeném počtu kalorií se Váš organismus nastaví do úsporného režimu. V takovém případě se metabolismus zpomalí a organismus automaticky sníží počet spalovaných kalorií. Jakmile přestanete dietu dodržovat, organismus se vrátí na původní váhu a zůstane na ní. A protože je dieta tak omezující, můžete na sobě začít pozorovat nezvladatelné chuti, kterým po skončení dietního režimu okamžitě podlehnete. Následně to přeženete s „odměnami“. Tím celou podstatu diety porušíte a brzy se dostáváte tam, kde jste začali – anebo ještě dál, což vede k dobře známému jojo efektu (Zamora Navarro a Pérez-Llamas, 2013).

 

Byly popsány negativní účinky tohoto typu diet u lidí, kteří je dodržovali (NHS Choices, 2013). Vzhledem k úzkému zaměření jsou hurá diety často nutričně nevyvážené. Pokud je držíte opakovaně, může to pro Vás být škodlivé. Pokud si uvědomíte, kolik procent z počátečního úbytku hmotnosti při takové dietě tvoří voda a svalová hmota – stojí Vám to opravdu za to?

 

Bohužel, chcete-li svou hmotnost snížit a dlouhodobě si ji udržet, není to otázka chvilky. Jako vždy je nejlepší začít dodržovat zdravý životní styl, který Vám nebude činit potíže po zbytek života. Máme na mysli pravidelnou fyzickou aktivitu, která Vám bude přinášet potěšení, odpovídající odpočinek, pozitivní duševní rozpoložení a rozmanitou vyváženou stravu z nešizených zdravých potravin. Nezapomínejte, že při hubnutí jde o víc než jen o úbytek kilogramů – protože trvale pevné zdraví a fyzická i psychická kondice Vás pravděpodobně potěší víc než jen číslovka na váze.


ebook s Hankou2

Přečtěte si ebook   Jak zhubnout nejen břicho a přitom jíst, co máme rádi.

 

 


 

Literatura

NHS Choices: Why is gradual weight loss better than a crash diet?, 2013. (http://www.nhs.uk/chq/Pages/2468.aspx?CategoryID=51)

Zamora Navarro, S., Pérez-Llamas, F.: Errors and myths in feeding and nutrition: Impact on the problems of obesity. In: Nutritión Hospitalaria, Volume 28, Issue 5, s. 81-88, 2013. (http://www.redalyc.org/pdf/3092/309229028009.pdf)

Stáhni si zdarma e-book:

Bez DIETY do PLAVEK

Vyhrála jsem téměř 40 letý boj s nadváhou, nyní pomáhám lidem tento nerovný boj zvítězit. Pochopila,  jsem že obecná doporučení nefungují. Zde je řešení bez diet na celý život.

A nezaplatit ani korunu navíc!!!

Stáhni si zdarma e-book:

2000 na hodinu není pro každého

Ceníš si své schopnosti na víc? Neváhej a využij svůj talent na plno. Odměna bude úměrná tvoji odvaze, vytrvalosti a víře v sebe.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.